Her kan du registrere nye forespørsler og få oversikt over alle forespørslene dine, både gamle og nye.
Faner: Forespørslene blir vist på forskjellige faner etter hvilken status de har. Egen fane som viser Alle. De ulike fanene/statusene er: Ulest, Returnert, Ubehandlet, Under behandling, Godkjent, Avvist og Alle.
Ulest: Alle meldinger som er ulest, vil bli "flagget" med en rød symbol med et tall for antall uleste i menyene. Uleste meldinger endrer status til lest når du klikker på pilen til venstre for hver forespørsel. Klikk på pilen til venstre så får du se mer informasjon og eventuell kommentar fra leder. Det er også mulig å sette alle som lest ved å benytte knappen til venstre: "Flagg alle som lest"
Ny forespørsel: Når du peker på knappen "Ny forespørsel" kommer det frem en meny med alle tilgjengelige forespørseltyper. Hvor mange knapper du har tilgjengelig avhenger av hva som er gjort tilgjengelig i din organisasjon/avdeling.
Følgende forespørseltyper kan benyttes: (Merk!: Knappene kan ha andre navn - bestemmes av hver enkelt organisasjon!) JaTakk (Ledige vakter): Forskjøvet vakt: (Omdisponering) Tillegg: (Kronetillegg)
Godkjenning/Avvisning: Alle registreringer som blir gjort via forespørsler, blir tilgjengelig for leder (eller leders stedfortreder) i Gat. Alle registreringer må godkjennes før de blir synlig i vaktbok, bank eller timeliste på den enkelte. Avviste forespørsler blir ikke lagret i Gat, men vises som avvist i forespørsel-listen.
Returnert: Leder kan returnere forespørsler som inneholder feil eller mangler. Disse kan åpnes, korrigeres og sendes inn på nytt, uten at det må lages en helt ny forespørsel. Returnerte forespørsler kan også slettes dersom det er ønskelig.
Forespørsel som først er godkjent, men senere slettet: Det har vært ønsket å merke forespørsler som er innvilget, men som ikke lenger gjelder. Eks: En ansatt forespør om et fravær. Fraværet godkjennes og blir grønt i historikken i MinGat, men slettes så senere i Gat fordi den ansatte ikke har bruk for det likevel. Dersom det finnes godkjente forespørsler som er slettet, vises en liten varseltrekant ved forespørselen, og en tekst på hintet beskriver hva som er funnet. Denne varslingen vil kun sjekke fremover i tid og maks 30 dager tilbake .
Forespørselkladd: I timeregistreringen er det mulig å lage en forspørselkladd - forespørsel om f.eks. overtid. Denne vil ha status "kladd" inntil timeregistreringen for den aktuelle uken er godkjent. Når uken er godkjent vil forespørselkladden bli omgjort til en vanlig forespørsel som kan behandles i dashboard.
Tilganger utover egen avdeling: Det vil være mulig å registrere forespørsler på andre avdelinger uten at du må bytte nivå. Merk! Denne tilgangen er indirekte styrt av dine stillingsforhold og tilgangsrettigheter forøvrig.
Informasjon om bytte registrert av annen ansatt: Dersom en kollega har registrert en forespørsel om å bytte vakt med deg, vil du få et varsel om dette i listen.(ubehandlet) Dette er kun til informasjon og det er ikke mulig å redigere denne - det må gjøres av den ansatte som har registrert forespørselen. Når denne forespørselen er behandlet blir denne vist i fane Godkjent eller Avvist.
Registrering av "prosjektkode" på forespørsler: Det er mulig å registrere prosjektkode direkte på en forespørsel. . Vil ikke være tilgjengelig for alle. Avhenger av hva som er valgt på avdelingsoppsettet. |